2009. május 10., vasárnap

NEPTUN- REVENGE OF POSEIDON

Egyszer volt, hol nem volt, túl az óperencián valaki kitalálta, hogy milyen jó is volna a felsőoktatásban lévő hallgatók adatait egy egységes rendszerben kezelni. Az ötlet hát megszületett, s mint lenni szokott az ötletek a tettek mezejére léptek. 1995-ben hát megszületett a HIR, no nem az a (rémHír, hogy létrejött a NEPTUN) hanem a Hallgatói Információs Rendszere. Ez a rendszer, mint minden fejlesztés még a gyermekbetegségekkel küzdött, olyannyira hogy fennállása után egy biztonsági rést kihasználva fel is törték a legbelső rendszerét. Ez a rendszer még korántsem a „csodás” Windows alatt futott, hanem egy DOS-os rendszer volt. A gondok ott kezdődtek a HIR-el, hogy alapban nagyon nehézkes volt kezelni, de még ha idővel bele is tanult az ember, még akkor sem lehetett nem figyelembe venni az állandó lefagyásokat, és a rosszul felkerült adatokat. (gondoljunk bele 14 éve.)Hoppálé már az ókori görökök is azon aggódtak hogy megírtak minden történetet. Akkor mivel hozakodjunk mi elő 2009-ben? :) A rendszer egyik „hozzávalója” volt az úgy nevezett „Tigris kártya” ami a hallgatók azonosítását biztosította, tehát csak ennek segítségével lehetett belépni a rendszerbe.

Hát mit volt mit tenni, az ötletet át kellet értékelni, s valami újba vágni az alkotóknak a fejszét...

Hosszan szakértő munka előzte meg az alkotást, s így kezdődtek körvonalazni az új egységes tanulmányi rendszer vonalai.

Végül hát 1997-ben viharos körülmények között megszületett hát az utód, a NEPTUN rendszer. S hát hogy honnan kapta a nevét? Hát erről nem szól a fáma, de aki ismer tudja hogy viszonylag eredeti történetekkel tudok előállni. Szóval itt van az én verzióm a név értékelésére. Az addig tiszta hogy Neptun a tenger Istene. No s én ezt erre a megcáfolhatatlan tényre alapozván, meg az "ókori görög mondásaimra" (tudja aki tudja miről beszélek) Szóval ezek a görögök úgy tartották ha Neptun mérges akkor felkorbácsolja a tengert, s aki arra jár semmi jóra ne számítson. (ugye ismerős érzés ) SZerintem tehát erre az alapvető görög bölcsesség indokolhatja a nevet. De térjünk vissza történetünk főszálához...

Míg a HIR egyszerűen nem tudta kezelni a kreditrendszert, az új Neptun már minden tekintetben megfelelt a kreditrendszer állította követelményeknek. A programozók szerint a legfontosabb egy megfelelő hardver biztosítása a rendszer számára, hiszen a kisebb hibák, és félreértések ma már könnyen orvosolhatóak.

S hát a rendszerünk ha nem is virágzott, de szépen fejlődött az idővel, lassan toldozgatták, foldozgatták, s hát létrejött a ma ismert verziója, amit hát sokan ismerünk, s egyes perverzebb hallgató társaimnál azt is feltétlezem hogy szeretik a lelkük legmélyén. Azonban vannak olyan problémák amik azt hiszem örökletesek kapta meg a mi NEPTUNunk.

Hihetetlen hogy az elmúlt 15 évben – amióta beindult a Neptun – nem sikerült elérni, hogy akár a mai architektúrával felhasználóbarát módon működjön. Ez a probléma főleg akkor érvényesül amikor szükséged van a rendszerre, értem itt a tárgyfelvételt s a közelgő vizsgajelentkezést.

A problémára eddig két megoldás lett kidolgozva, eléggé kőkorszakiak. Az egyik hogy szakonként eltolva oldják meg a jelentkezést és a tárgyfelvételt.

A második opció pedig a diákok türelemre intése. Hogy tessék szépen türelmesnek lenni, mert hát jó a mi rendszerünk, s türelmünk előbb utóbb Neptun-t terem. "Tessék szépen hajnalig neptunozni, mert akkor kicsit a terhelés"

Más kérdést hogy a belépés a főoldalon, még nem biztosít százszázalékos eredményt, mert bennt is pokolian lassu, s néha néha véletlen módon ki-ki dobál embereket. Szóval megvannak a szépségek. S nem értem hogy egy ilyen problémát miért nem sikerült 15 év alatt megoldani.

Alapvetően egy szóra lehet visszavezetni. Microsoft. Ugyanis jó magyar szokás szerint az állami pályazatokat általában a "microsopsz" licenszekre optimalizálják. A magyar állam ugyanis kész milliárdokat kifizetni MS licencekért, ahol hasraütésszerűen határozzák meg, hogy menyi is az annyi, azaz hány diák is használ ilyen termékeket a campus keretében.

A dolog szépséghibája, hogy rengeteg kellemetlen, álmatlan percet szerez ezzel a rendszer a hallgatóknak. S szinte már felfoghatatlan hogy a fejlődő számítástechnika ellenére a dolog ott tart, ahol indult.

Továbbra is komoly odafigyelés kell, hogy csak ritkán omoljon össze. Ezek mellett óriási biztonsági résekkel van tele, pedig nem kevés múlik rajta. Nem csak a pótdíjak miatt, hanem például azért is, mert ez a rendszer kezeli azokat a számlaszámokat, amire az ösztöndíjak utalása történik. És lássuk be, a felsőoktatásban egy elektronikus rendszer manipulálásában még igen sok fantázia rejlik. Hogy lesz-e valaha értelmes megoldás, azon kívül, hogy hajnalban kell használni, azt nem tudni. Egyelőre az biztos, hogy a Neptun teljes biztonsággal ül dicső trónján, és biztosítja, hogy egy életre megjegyezze a nevét, aki valaha is látta....



Megragadnám az alaklamt hogy itt tegyem közzé a Széchenyi Egyetem Pályázati közleményét.

"Tisztelt hallgatóink. A 2008/09 tavaszi félévére, ismét ki írjuk neptun pályázatunkat. Ezúttal a hallgatók a belső tartalom megújitására nevezhetik projektjeiket. Ötleteket várunk arra hogy hogyan tudunk elégséges szintű szolgáltatást nyújtani a nehéz napokon, tárgyfelvételkor, vizsgajelentkezéskor. A szerver fejlesztésére természetesen nincs lehetőségünk, mert Gyurinak a rendszergazdának most adtunk béremelést s egy új szolgálati kerékpárt. Szóval a pályázatokat az irányba várnánk hogy hogyan tehetnénk szórakoztatóbbá a várakozást. Ötleteket várunk kreativ többnyelvű hibaüzenetekre, aláfestő hangulatzenére, illetve a várakozás alatt a kint lévő hallgatók szórakoztatására. Továbbá a bőcitésben szerepelne hogy a kint és/vagy bennt lévő hallgatók egyidejűleg egy valós idejű chatprogramon keresztül oszthatnák meg tapasztalatiakat és/vagy válogatott ékes nyelvjárásunkban káromkodásaikat. A pályázatra nevezni 2009.04.28 ig lehet. Az anyagokat emailben lehet elküldeni a jobbneptun@sze.hu-s email címre. További eredményes probálkozást a belépésre minden kedves hallgatónknak. Neptun csoport"





Ezek a gondolatok, csak azért késztettek kis nyomozásra, mert hát holnap jön a szeretett vizsgajelentkezés. Ilyenkor jó előre minden diák elkészíti magának a saját kis vizsgatervjét, mert mint tudjuk a jó időpontok kiválasztása kulcskérdés.

Persze ha probléma van, akkor a terv borul fel először, mert hát mint tudjuk a jó időpontok fogynak el a leghamarabb. Mi pedig a rendszer falain kivül nyönyörgödünk a "server so bussy" "Nincs elég kapacitás" és hasonló többnyelvű gyönyörű hibaüzeneteinkbe, míg pár szerencsés lefoglalja a mi vizsgaidőpontunakat. S ekkor következik be hogy a vizsgaidőpontos tervünket dobhatjuk is a kukába "v" ívhosszal, a lehető legrövidebb úton. Hiszen ha egy időpont borul, akkor minden borul....

Szóval ezt a kellemes napot előre is várom, s csak bízhatok abban hogy Neptun Isten holnap rám mosolyog, s hamar elintézhetem a dolgomat.



S ha már a neptunt így górcső alá vettük nézzük meg egy kicsit más szemmel a rendszert :) Szóval bejegyzésem végére következhet a humor rész. Elvadult kockák külön élvezni fogják :) Jó szorakozást :)



A Magyar Felsőoktatási Minisztérium Games (anno Felsőoktatási Minisztérium Interactive, csak 4 évente csődbemennek) már fejlesztett hasonló jellegű játékot, ám a Neptun 1.0 (Beginning) és a 2.0 (Rise Of a Hero) nem aratott osztatlan sikert a gémerek között. Igaz, olyan konkurensekkel mint pl. Star Wars KOTOR nehéz felvenni a versenyt, így a fejlesztő srácok nem is erőltették az űrös, űrhajós témát, inkább egy Tycoon jellegű RPG-t fejlesztettek. Most megéltük a 3. részt is, lássuk ezúttal mit sikerült összehozni derék honfitársainknak.

A történet nagyon egyszerű, adott egy hős, őt személyesíti meg a játékos. Sajnos nem találhatunk ki magunknak vicces becenevet, mivel a játék egy reform MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game), saját nevünkkel kell kalandoznunk a Felsőoktatás Világában, de ez ne szegje kedvét senkinek, mert a történet az egyszerűen zseniális, így a név nem befolyásolja a játékélményt. Azt még itt megjegyezném, hogy a perverzebb lelkületű (mint én) játékosok most nem választhatnak maguknak női karaktert, és ebből adódik hogy a bőrtangás amazon kis kedvencünkről is le kell mondani, csak önmagunk virtuális mását alkothatjuk meg.

A történetről mint említettem csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Egyetlen játék sem tudott ennyire drámai sztorit összehozni. Hiába George Lucas PC-s Star Wars meséi, vagy a hamarosan megjelenő Fable 2, vagy a Black and White istenszimátor… a magyar fejlesztők csodát tettek.

De nem húzom tovább, íme a sztori: egy család gyermekeként látjuk meg a napvilágot, és ahogy ez lenni szokott, meg kell mentenünk a világot. Ez így sablonosnak hangzik, de gondoljunk csak bele: már az ókori görögök is attól paráztak hogy minden témát megírtak, akkor most mivel jöjjenek elő 2009-ben? Így a szőrszálhasogatóknak üzenem, nem kell cikizni a játékot a sablonos történetindulás miatt.

Tehát ifjú titánként csöppenünk a játékba, a célunk adott, ám a célunk eléréséhez rengeteg út vezet. Ez a történet fő szála, ám a mellékszálak adják meg ennek a kis programnak az ízét. A fő quest mellett számtalan mellékküldetést kell elvállalnunk, ezek szorosan illeszkednek a fő sztorivonalhoz olyannyira, hogy eddig egyetlen játéknak sem sikerült így összeboronálni a dolgokat. A játékostársak minden eddiginél interaktívabbak, a történet felépítésének szoros részét képezik, sőt… nélkülük bizonyos pályák végigjátszhatatlanok. Szerintem itt a készítők nem fordítottak elég időt a tesztelésre, de hát sok játéknál futottunk bele a korai kiadás, a félkész programkód hibájába. Így minden játékosnak ajánlom, hogy legyen jóban a játékostársakkal, mert bizony nélkülük gyakran kell újra elvállalni egy egy küldetést.

Ez a fajta interaktivitás teszi ennyire egyedivé a Netpun 3 – Revenge Of Poseidon-t és ez adja a történet bravúros fordulatait. Komolyan mondom, egy játék sem tud ilyet.

Essünk túl a játék leggyengébb pontján: a grafikán. Én egész egyszerűen nem értem, hogy a Directx 10-es Geforce 8800-ak világában hogy lehetett ennyire elszúrni ezt a kérdést. Igaz a magyar fejlesztők nem azok akik úsznak az árral, náluk nem elsődleges szempont a grafika, na de hogy olyan vizuális világot alkossanak amit az 1980-as évek csodajátéka a Wizardry is lepipált, az már ciki. A textúrák mosottasak, a felbontást hiába emeljük 1024*768 fölé, akkor is ocsmány marad… sajnos a Mortal Kombat 1 grafikailag simán bealázza a Neptun 3 – Revenge Of Poseidon-t. Ezek a szomorú tények, ez a játék talán egyetlen igazán gyenge pontja. Ennek ellenére higgyétek el, a program többi eleme méltán felveszi a versenyt a World Of Warcrafttal. Igaz, akinél a grafika fontos, a Blizzard klasszikusa marad az etalon. Akik viszont hajlandóak szemet hunyni, azok melegíthetik a trónt: új király érkezett a World Of Warcraft helyett.

És hogy miért mondom ezt? Mert a játék lelkéről még nem esett szó… a játékrendszer egyszerre forradalmi és egyszerre klasszikus.

Ha túlvagyunk a karaktergeneráláson (név, haj, állampolgárság, stb…), neki is láthatunk a kalandozásoknak Felsőoktatás Földjén. Választhatunk szakot, illetve a bátrabbak, akik a Medium szinten tolják akár kettőt is. Hard szinten nem ajánlom, ott már 3 illetve 4 szakot is választhatunk, de nem érdemes… nem is értem hogy kerülhetett be a játékba ez a megoldás. Ne szégyelljünk Easy (1szakos) vagy Medium (2szakos) szinten játszani.

! Az első küldetések csak bemelegítő jellegűek, ám ha valaki már itt gyakran ismétli a pályákat, az inkább Uninstallálja a programot, mert a végére pokoli kemény lesz.

Az első pár pálya arra jó hogy megszokjuk az irányítást, és alámerüljünk a csodálatosan kidolgozott (nah nem grafikailag ugye) világba. Minden küldetésért TP-ket kapunk (tapasztalati pont), a kisebb küldetésekért 1-et vagy 2-t, ám felhívnám a figyelmet arra, hogy néhány alacsony TP-t adó küldetések is tudnak bitang nehezek lenni! Így a kellő felszerelés és előzetes ismeretszerzés nélkül ne vállaljuk be a küldetéseket, mert bizony csúnyán bebukhatjuk. A játékmenet csodája abban rejlik, hogy ilyen küldetésekkor segítségül hívhatjuk játékostársainkat, olyanokat is, akik nálunk magasabb szintűek. Tőlük elegendő információt, sőt néha varázstárgyakat is kapunk a küldetés sikeres teljesítéséhez. Ám nem minden Játékostárs ilyen, vannak olyanok, akik klánokba szerveződnek, és más klánokkal rivalizálnak. Ők egy kis makroközösséget is alkothatnak a játékon belül, így nem tanácsos őket piszkálni. Inkább keressünk magunkhoz hasonló szintű és szakú comradot, illetve comradokat.

A legdurvábbak azok a pályák, amik teljesítéséért a játékrendszer 4 vagy akár 5 ponttal is jutalmazhat bennünket. (Easy szinten lehet 10-15 is). Ezeket a szinteket a program a ”Szig.” rövidítéssel jelöli, érdemes ezeket a végére hagyni ha már jól feltápoltuk a karakterünket a ”Kol” jelzésű pályákon. Ha nem érjük el az adott pálya szintjét, (ugyanis nem vállalgatunk el minden pályát csak úgy, mindegyiknek van egy feltétele amit teljesítenünk kell a szint bevállalása előtt) akkor könnyen felhúzhatjuk magunkat a ”Gyak” vagy az ”A.I.” által rövidített szinteken. Ezek jobbára csak pontgyűjtögetés céljából kerültek a játékba, ám karakterünknek nagyon jót tesznek.

A megszerzett pontokat a program maga osztja szét a karakterlapon levő tulajdonságok között, ami nagyon is jó! Nem kell bíbelődni avval hogy most A Szociológiára adjak még 2 pontot, vagy a Bevezetés az elektotechnikába ill. az Uralisztikára egyet-egyet. Szerintem ez az automatikus rendszer nagyon jó, meg hát kell is az ilyen egyszerűsítés… végül is lehet hogy Amerikai gyerekek is játszani fognak vele.

A játék világában pont ugyan úgy telik az idő mint a valós életben. Ez szerintem programozói bravúr. A játék félévente komoly kihívásokat állít elénk, ezek lennének a Level Boss-ok. És ez az a pont, ahol a World Of Warcraft elpirulva visszahúzódhat a sarokba. Annyi de annyi Level Boss van, amennyit még az összes eddigi MMORPG-be együtt sem kódoltak bele. Ugyanis attól függően, hogy a játék elején milyen szakot választottunk (ez olyan végül is mint a Guild a Guild Wars című játékban, de itt sokkal jobb), annyi és olyan szintű Bossokat kapunk. Természetesen ezeket nagyon nehéz legyőzni, még akkor is, ha 2-3 kis barátunk velünk együtt harcol. Sőt… a csoportos harc gyakran nem célravezető, mert ha a csapatból valakinek sikerül, valakinek nem, az a csoport széthúzásához vezethet. Ilyenkor minden diplomáciai képességünket be kell vetni (diplomácia is van a játékban, igaz az nagyon hasonlít az Age of Empires 3 rendszerére, de Microsoft-tól lopni nem szégyen). A szétforgácsolódott csapat, (vagy klán ha alapítunk egyet), sokkal sebezhetőbb, kiszolgáltatottabb. Ha ilyen fordul elő, jobb megbeszélni az eseményeket, és csak úgy folytatni a kalandokat.

Összesen 8 alkalommal találkozunk majd a Level Bossokkal, ez persze nem azt jelenti hogy fél évente nem jönnek elő a kis barlangjukból, de összesen 8 alkalommal kell egy mindent elsöprő csatába szállni velük. Gépszerkezettan Város Dungeonjai mai is előjönnek rémálmaimban...

A játékban szereplő eszközök száma rettentően magas, természetesen attól is függ hogy milyen karaktert építünk magunknak. Ha pl. egy bölészharcost építünk akkor járatosnak kell lennünk a mágiában, amihez könyveket kell szereznünk. Speciális fegyverünk a kis lapokra írott varázslatok, a program puskának hívja bár lőni nem lehet vele. Ezekkel hatékonyan szállhatunk harcba a galád ellen ellen.

Ám ha valaki egy tesis karekterrel nyomja, számíthat rá hogy a játékmenet kicsit degradálódik, könyveket kevésbé kell gyűjtögetni nem úgy mint a csokikat és hatlapos sütiket, amik biztosítják nekünk az Ultimate Force Strike szuperképességet.

Mielőtt bárki megkérdezné, igen! Igen minden karakternek van szuperfegyvere és szuperképessége. A gépésznek teste pl. unlimited alkoholt tud befogadni. (azért a program kicsit bugos, én így is kiütöttem magam párszor)

Ezek persze csupán példák, teljesen felsorolni a programban rejlő lehetőségeket szinte képtelenség.



Emlegettem már a level bossokat, akik igazán kemény arcok. Természetesen van fő főgonosz, de az ő személyéről nem árulhatok el többet, legyen annyi elég: kegyetlen teremtménye az Úrnak. Nem mintha a kis level bossok táposak lennének.

Nekem a gépszerkezettan …nevezzük guild-nek, szóval a gépszerkezettan guildemmel félévente akár 10szer is megütköztem a level boss-okkal, és mondhatom nagyon izzasztó harc volt. Főleg a Bieder nevű playerrel kell vigyázni. (persze a LevelBoss-ok nevei játékosgenerációnként cserélődnek kivéve Bieder Zsolt - ő egy igazi hegylakó, highlander warrior ... csak ő marad a végén, nem tud meghalni mert a level 1-es karakterekkel táplálkozik és kiszívja a lelküket). Torda például 7x elvert mire legyőztem… Ebből is látszik, hogy ez a játék bizony rengeteg kitartást igényel.

Az pedig egy programozói bravúr, hogy NPC-k (non player caracter) egyáltalán nincsenek, a főgonoszok is hús-vér élő lélegző online játékosok... nesze neked Blizzard!

Azért azt megjegyezném, hogy ezek a Player vs. player küzdelmek kicsit túl nehézre sikerültek, cheat vagy trainer pedig nem létezik a játékhoz.

Ami mindezt még jobban megnehezíti, hogy a fejlesztők kihagyták a mentést. Valószínűleg azért, hogy a játék könnyen portolható legyen PS3-ra és Xbox360-ra, no meg azért, mert szerintük az az életszerűség illúzióját kelti. Hát bizony köszönjük szépen kedves Felsőoktaási Minisztérium Games, ez hatalmas öngól lett. A manuális mentés hiányát a tesztelős béta fázisban a fejlesztők is részre vehették, ezért gyorsan összeeszkábáltak egy Checkpoint rendszert. Persze ez nem pótolja a manuális mentés hiányát, de legalább csak fél évet bukunk ha elvérzünk egy-egy komolyabb pályán. Nem értem miért kell ennyire becsicskulni a konzoloknak, oké hogy a magyar játékipar nem engedheti meg magának az Only PC kiadást, de azért ez akkor is sok. A nem lehet menteni effektus már a Far Cry-ban is gáz volt, egy RPG-ben pedig hatalmas baki. Remélem még idén kijön egy patch, vagy akármilyen javító csomag ami ezt a hibát orvosolja.

Ettől az apróságtól eltekintve tulajdonképpen zseniális játék. Ahogy látjuk fejlődni a karakterünket, az még a SIMS játékoknak is becsületére válna. Igaz, a Sims 3 csak jövőre jön… tán az komoly ellenfele lehet a Neptun 3-nak.

A játék zenéje forradalmi. Felejtsük el az 5.1-es rendszereket nyúzó felhasználókat megosztó dallamokat. Ez a játék ezen a téren már teljesen next gen. A fejlesztők nem készítettek önálló zenét, hanem saját mp3 formátumú zenéinket hallgathatjuk a játék alatt… ez a GTA játékok tökéletesített megoldása. Nincs vele gond, és a játékosnak még inkább erősítik a szabadság érzetét.

A játékmenetre ez annyira nem mondható el. Forradalmi újítások ide vagy oda, a Neptun 3 -The Revenge of Poseidon alapjaiban egy tökéletesen (de tényleg tökéletesen) lescriptelt program. A szabadság tökéletes illúzióját kelti de csak a Guild választásig. A guild elhagyására bár van lehetőség, de ilyenkor sok számítógépen kék halál lesz. Egyszerűen kifagy a program… rosszul optimalizálták talán. Ismerek egy játékost akivel Közlekedésmérnök Városában találkoztam, neki sikerült Guild-et váltani, de a karaktere nagyon megszenvedte… 2. szintű közlésesből visszaesett 0. szintűvé…

Ergo ha elkezdjük a történetet egy guild oldalán, csak a hozzá rendelt script-et játsszuk, de nem vesszük észre a hihetetlen interaktivitás (pl. hogy egy-egy pályának több befejezése van) illetve a velünk játszó játékostársakkal történő online szórakozás miatt.

Ilyenfajta script még a Call Of Duty-nak sem sikerült… a magyar fejlesztőknek igen. Így ha objektíven nem is beszélhetünk a játékon belüli teljes szabadságról, az illúzió megvan. Ehhez is programozói tudás kell kérem szépen.

Az irányításról nem esett még szó… mezei billentyűzet és egér kombóval vígan elleszünk, nagyon precíz a szoftver semmi panasz nem érheti. Profi munka, és végre nem mi PC-sek sírunk hogy a konzolon működő irányítást rettenetesen sikerült átportolni. Igazából nem is tudom elképzelni hogy konzolokon hogyan lehet irányítani… még jó hogy én PC-s vagyok. :D

Ami a legeslegjobb, hogy a program egyenlőre ingyenesen letölthető, de vannak bizonyos felhasználók akik fizetnek érte. Ők olyan játékosok akik már elvéreztek a levelbossok ellen, illetve olyanok, akik pontszámai nem érik el a többi játékos szintjét. A Kiadó és egyben fejlesztő Magyar Felsőoktatási Minisztérium Games saját honlapján bejelentette, hogy a játékot fizetőssé szeretnék tenni. A rajongók persze azonnal sérelmezték a gonosz kiadó lépését, így egyenlőre csak reménykedhetünk, hogy kitalálnak egy World Of Warcraft-hoz hasonló rendszert. Pl. hogy az alapjátékosok, akik csak szeretnék a fő questet tolni, azoknak ingyenes, a harcore arcoknak, akik egész nap ezt tolják, azoktól pedig szedhetnének havidíjat.

Reméljük nem ez fogja a brilliáns Neptun 3 bukását okozni… ha igazak a hírek a készítők már neki is álltak a következő rész fejlesztésének, ami valószínűleg csak egy kiegészítőlemez formájában fog megjelenni. A fiúk a brainstorming fázison már túl is vannak… a mankacím egyenlőre: Neptun 4.0 – Triton király és Ariel hableány harca…

Feltételezzük hogy még több választható guild, még több játékostárs lesz a csomagban, ám hogy a kész karakterünket vihetjük-e tovább, vagy egy teljesen új lappal indulunk azt egyenlőre nem árulták el. Mint ahogy azt sem, hogy mennyiben változtatnak a történeten és milyen levelbossokat találtak ki

Összességében a magyar fejlesztők egy csodálatos programot tettek le az asztalra, joggal nevezhető forradalminak akkor is, ha egyes elemeiről bebizonyítható hogy nem azok. Ilyen tökéletes összhangot történet, játékmenet, játékrendszer, stb. még senki sem alkotott. Mindezek ellenére tapasztaltabb gémereknek ajánlanám, a kezdőket könnyen súlyos kudarcok érhetik, és ugye láttunk már embereket akik az Everquest Online miatt öngyilkosok lettek… Így tehát haladó gémerek próbálkozzanak csak a Neptun 3 - The Revenge of Poseidon játékkal, de garantálom: nem lesz mindennapi élmény. Az RPG-k és MMORPG-k új királya érkezett közénk.

Saját értékelés: 95% ( a mentés hiánya és a grafika miatt … egyébként 100%)

Köszönöm hát a türelmet, hogy terjedelmes írásomat végig böngésztétek. A továbbaikban mint ígértem hamarosan következik egy kis folytás, virtuális szócsövemre, majd bepdi újult erővel térek vissza hozzátok, nektek és értetek. Remélem azért pár érdekes információval szolgálhattam nektek. A továbbiakban vigyázzatok magatokra, legyetek jók, s élvezzétek egymást. Mindenkinek SIKERES VIZSGAIDŐSZAKOT KÍVÁNNÉK







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése