2011. szeptember 23., péntek

Nyárzáró 2011

SZErvusztok CADves olvasóim! Ezen a csodás pénteki napon, amikor is a hőáram-matek-mechanika bermuda háromszögében bóklásztam, úgy döntöttem hogy itt az ideje gondos gazaként vetni valamit parlagon hevert blogomba. Elvégre itt az ideje az őszi idénymunkáknak, a határban MTZ adagolók csattognak, Zetorok pöfögnek, nekem is itt az ideje hogy újra felvegyem azt a bizonyos virtuális tollat és szórjam azt a bizonyos Dodi perspektívát..
  Tény és való hogy igen rest voltam az utóbbi időkben írni, így jó néhány élmény a sikkadás mocsarába süllyedt sajnos, de most igyekszem felvenni a ritmust, és újra heti szinten jelentkezni. Na de ennyi intro után vágjunk is bele a mai tematikába :)
 Furcsa hogy máris szeptember vége van, még csak most tértünk vissza az édes nyaralásból, és máris a kertek alatt kopognak az első zárthelyik. Ennek örömére aztán, úgy gondoltam hogy folytatva a hagyományt, megírom a 2011-es nyár bestofját..
  Úgyhogy aki egy kis nyárra vár, fürdőruhás csajokra,balatoni lángosra, vidámságra, bulikra, annak igen kedvére való csemegével szolgálhatok :)
 Az előző esztendőhöz viszonyítva ez a nyár merőben más volt, ennek oka nagyrészt az a bizonyos magánéleti fordulat, illetve hogy a Porsche-Győr berkein belül munkával töltöttem az időt.  S hogy jobb volt-e mint a tavalyi nyár? Hát ezt még nem tudom eldönteni, élmény és haverok buli szamba itt is volt bőven :) Na de indítsuk a verklit az elején...


A nyarat most is a BL döntővel indítanám. Ami hát Fergeteges volt :) Sajnos ezt idő hiányában elfelejtettem kirészletezni, nagy kár érte :( mert bizony a második legjobb BL finálé volt. Na nem igazán ami a focit illeti, hanem a társaság, a hangulat. Az igen csak odatette magát. S bizony sok bezzeg történet maradt ránk erről az estéről :)
Kalandos asztalfoglalás, amikor is a pultos bébi vadul pillázott hogy mi is az  a BL döntő, meg hogy mikor is van az :) Aztán persze nem lehetett asztalt foglalni mégis a jobb páholyok elkeltek :)  Nosztalgikus pipázás Petyával az edzőtáborban :) végre bekvártélyozhattam magam a török sarokba :) Fényezés a Fecske Bisztróban, Timi leitatása és kiffagatása, megoldás keresés a Dodi problémára, ami akkor igen csak az elmémben volt..
 Aztán egy óvatlan pillanatban a Lapos tanszék bosszút állt rajtam a sok sok elcsórt snapszos és egyéb ivóalkalmatosságért, és elvette a szülinapomra kapott ajándék poharamat :) (Amit csak a nyitóbulin sikerült visszahódítanom)  Ezúttal a meccset követő buli igazán feledhetőre sikeredett, s mint ahogy a manchesteri játékosok úgy a mi kedvünk is kitikkadt...
  De hát így volt kéremszépen ez jó :) Remélem Timi, Bandi, Petya, Matyi is sok jó élménnyel gazdagodtak arról az estéről :) No és persze hogy 2012-ben egy szinttel még emlékezetessé tesszük a remélhetőleg Bayern-Manchester döntőt :P



Miután megvolt a tradicionális arconpörgés, eljött a sokak által szeretett sokak által meg megvetett de kötelez vizsgaidőszak. Ahol aztán számot adhattunk a 14 hét tudásáról, vagy épp nemtudásáról. Nagy harcok Pék és Pollák tanárúrral, könnyű szórakoztató vizsga Beke és Szauter tanár úrnál :) Hát igen a legnagyobb siker mindenképp Pék tanár úrnál való továbbjutásom. :) Minőségbiztosítás én így szeretlek :D :D




  Persze a tanulás oltárán való áldozás mellet jó néhány órát töltöttünk kellemesebb elfoglaltságokkal. Kokóval és Balázzsal gyakran kirándultunk a  Nagy Dunához, Lariont belerángattam a Red Bull Can Racre, amin eredményesen másodikként zártunk, és nyertünk két jegyet a forma-1-re :)
 Hát igen a HUHA Racing Can bizony a nyár egy igen kellemes szeletét hozta, tervezés építés, és a siker édes íze :) Átdolgozott éjszak, azért hogy másnap míg a többiek szerelnek finomítanak mi nyugodtan ülhessünk, megbeszélhessük a stratégiát :) Áhh nagyon jó volt :) Remélem jövőre is lesz hasonló móka :) Ahogy TNCS tanár úr mondani szokta " a mérnök az aki végigtanulja az egyetemet hogy egész életében játszhasson" :)
  Miután aztán a verseny lezárult a kisautó alváza a gondozásomba került, így a vizipisztoj csaták és a tanulás melett, gyakran modelleztünk rá különféle karosszériákat Balázzsal. Melyből leginkább a Lancia Stratos nyerte el tetszésem :) Minden esetre jókat játszottunk a kis géppel :)












A verseny után aztán derült égből  Porsche, mivel hogy felvettek mint szakmai gyakornok. S bár a gépészethez nem sok köze volt, minden esetre élveztem hogy egy cég berkein belül tevékenykedhettem. A kollegáktól, Évitől, Esztitől, Krisztiántól, Misi bácsitól, Szabolcstól igen sok mindent tanultam, s nem csak a szakmáról, a való életről. Élményes volt a Szentiván feszt, vagy amikor beázott a Skoda szalon a nyári zuhéban. Bár igazából én szakrálisan kivégeztem volna azt az építészt aki azt a szalont tervezte :) Amikor sütött a nap olyan volt mint egy üvegház, amikor meg esett akkor meg beázott :) :)


  Emlékszem az első napomra hogy izgultam, hogy jaj mi lesz velem, mi van ha nem tudom megcsinálni, s mi van ha hülye kollegáim, feletteseim lesznek. Aztán a Skodánál baráti kezekre találtam, Eszti igyekezett minnél jobban bevezetni a CROSS, NU rendszerbe :) én pedig igyekeztem minnél több dolgot ellesni tőle.


 Aztán a második héten ismét csak izgulnom kellett, hiszen akkor kerültem át a nagy testvérhez, ahol a tennivaló is komolyabb lett, de napról napra jobban élveztem az ottlétet :) Évi nagyon segítőkész volt velem, és a főmufti László úr is sok mindent tanított nekem. No és a VW-nél levésnek volt három másik pozitiv hozatéka is: 1, ingyen ihattam a kávét egészen addig míg a közgazdászok ki nem logikázták hogy ezzen bizony lehet spórólni :D 2. ingyen ehettem fagyit :) 3, ingyen ihattam mindenféle ásványvízet, kolát, fantát, gyömbért :) épp amit megkívántam :)


  Gyakoronokságom végére, aztán igencsak beletanultam a Cross-ba, és az ETKÁBA, sőt még a kárbecslő biztosítós szoftverbe is :) de leginkább azt hiszem a kommunikációs készségem fejlődött, illetve hogy megtanultam milyen is egy cégnél lenni.




A munkaidő után aztán Mónival és Bandival mókultunk erre-arra. Ezek is igen busás pillanatok voltak :) Aranypari röplapdázások :) Rábaparti sörözések :) Ahol kiderül hogy fűben fában, és lelátóban sörnyitó :):) Illetve hogy a megdobnak kővel kezdetű mondás bizony ismerkedésre is alkalmas :)
  A parti röpladázások is igen jók voltak, általában nyertünk :) Néhol a sírból hoztuk vissza a meccseket :) Szóval ki gondolta volna hogy "jóókvagyunk" :D Remélem ezt a röplabdázást jövőre is sikerül tovább vinni :) Persze nem csak Bandival hanem Timivel Danicával (aki nem papucsba jött így nem tudtam "bosszútállni") Matyival és Larionnal is labdáztunk itt :) Ahol a legjobb emberünk épp Matyi lett :D
















Természetesen idén is meghatározó esemény volt a Veszprémi Utcazene fesztivál :) Ahol ismét jót mókáztunk a fiúkkal. Ezúttal Bandi is csatlakozott a csapatunkhoz. Az apple poló a királynék városában is sikerrel debütált :)  Butykos vodka, meg szódásszifon :) :) No meg persze hagyományos Petya féle burzsujsör :) Petya tartsd meg ezt a jó szokásod :D :D
  Szóval a muzsikafesztivál ismét odatette magát :) Legnagyobb története azonban mégis csak az mikor a vonatról leszállva a csajszi könnyített magán :D s ha bizony Petya is ott száll le, akkor telibe kapja :D :D Akit érdekel a részletes élménybeszámoló itt megtalálja.






S mint mindig most is helyet követel magának a Volán Sztahanovja, azaz nővérem születésnapja. A sörénysimogató napot, ezúttal is családias grillpartival koronáztuk meg :) Ahol egy finom étek, egy finom torta és egy jóféle palack bor is terítékre került :) S egy igen kis kellemetes délutáni program kerekedett ki. Szerencsére ekkorra a monszun időszak is elvonult már :D Nővérem meg is ajándékozta magát egy új fotómasinával.. amire azóta irigykedem is mert jobb képeket lő mint az én technikám :) :) De hát az én gépem nem egy mai gyerek :)
A július amúgy is a nagy falatazosákról szólt, hiszen hagyományosan ekkor rendezik meg a noszlopi ubrokafesztet is, azaz a családi napokat.






Hát mit ne mondjak, azt kell hogy mondjam hogy a válság itt is érezteti a hatását :) Kis falu kis pénz, kis rendezvények :) De legalább lehetett nővéremet szekálni azzal hogy ha Ő velünk van akkor az a rendezvény bénán sikerül :P De legalább lekrimókutathattam a falu 3-as számú korcsmáját ahol legutóbb még más cégér alatt, de Petyával mókultam a noszlopi búcsú keretein belül.
   Minden esetre tény és való hogy a tavalyi rendezvény sokkal színvonalasabb volt, idén csak egyszer lehetett habzsolni, ráadásul csak egyfélét. Tavaly pedig tejjel mézzel folyó lakoma volt : ) Nem is beszélve a fellépőkről :) Így hát úgy határoztam magamban, hogy mivel éppkézláb krónikát nem tudok belőle kerekíteni így most kimarad a blogomból :) De ugyebár innen szép javítani :P


Miután aztán ez a móka is lezavarodott, eljött a hónap vége, amikor is hazánkba látogatott a Forma-1 cirkusza. Mi pedig Larionnal élvezhettük a V8-sok hangját, a váltások örömét, és a befújt diffuzorok által keltett hanghatást. Így hát egy szép csütörtöki napon felutaztunk székes fővárosunkba. Remek volt újra vonatozni :) Sőt végre utazhattam RailJet-tel :) útközben persze rengeteget csevegtünk a kedves kollegával, munkánkról, egyetemről, csajokról meg ami úgy jött :) A nagy rohanásban épp csak a füldugót felejtettük otthon :)


  Pécelre érve aztán megcsodálhattam Larionék házát, illetve megismerkedhettem a családjával. Nagyon kedvesek voltak a szülei. A lakásukban pedig leginkább a szekrénybe hajtható ágyak tetszettek :) Leleményes megoldás :)
  A Forma-1 aztán minden várakozást felül múlt. :) Ezeket a gépszörnyeket egyszer tényleg látni kell :) A Tv korán sem adja át azt a benzingőzzel átitatott hangorgiát :) Már messze a pályától hallottuk a gépek síkítását :) A HÉV-en pedig szerencsésen nem kellet jegyet vennünk :) és meglepően kellemes emberekkel ismerkedtünk meg az utazás során. Na de ne vegyünk ilyen sikánt :)
  Szóval remek volt a forma-1 :) Bár mérgem itt is akadt, ugyanis a fotómasinám elemei megadták magukat.. így sajnos nem sok fotókopíát sikerült csinálnom. De hát erre aztán külnösen igaz hogy át kell élni :D :D
  A formautók mellett megcsodálhattuk a boxermotoros porsche 911-esek öblös orgánumát, illetve a Lotus Lady cup versenyzői tudását.
  A hangversenyt nálam egyértelműen a Forma-1-es gépek nyerték, második helyen a Porschék, harmadikra a GP2-es autók futottak be. A leginkább sunyibb hangjuk a GP3-as autóknak volt, többre számítottam a Renault turbómotorjairól :)
  A Forma1 érdekessége volt hogy sikerült napsütés nélkül lepirulnom :) Na erre varrjatok gombot :D :D
Fővárosunkból történő hazautazás is igazán kellemes volt :) A nemzetközi járaton ugyanis spanyol-portugál kupétársaim voltak, akik mindenféle földi jóval megkinálgattak útközben :) Így mire Győrbe értem eléggé jókedvem volt :) Mondjuk örültem is hogy végre hazaértem :) Szép város Pest, de olyan óriási, nekem túl nyüzsis :)




A magyar nagydíj után beköszöntöt az augusztus. S ha már az előző hónap az evésről szólt akkor erre mondhatom hogy az ivásról :) Augusztus első hétvégéjén került megrendezésre a IV. Noszlopi Diófás Főzőverseny. Ezúttal is a tüskevári falunappal konkurálva :)
   Hát ahogy a családi napok, úgy a főzőverseny is szerényebbre sikeredett ezúttal. Rutinos vendégek lévén, most aztán hamarabb jó falatokhoz jutottunk. Bár koránt sem laktunk annyira be mint az előző esztendőben :) Minden esetre a betyáros birkacupák pörkölt, a savanyú káposzta, igen finomnak bizonyultak :) De tavaly valahogy színesebb volt a forgatag, ötletes jelmezek, és finom illatok járták át a ligetet :) Idén a csapatok szerényebb díszlettel is készültek. Minden esetre ezt itt és most leszögezem hogy jövőre én is indulok, úgyhogy aki szeretne jelentkezni a csapatba az bátran írjon rám :D Na nem mintha annyira értenék a fakanál nyelvén, csak egy jó bulinak tartom, egy remek baráti összejövetelnek :)
 Hazafelé anyuval aztán lezavartuk a sokászos sörünket, ami ugyebár hagyomány :ha már rossz útra vitt anno :) Így hát falunk másik támaszpontját a Viktoria presszót is letetsztelhettem. Mondjuk hát érdekes volt hallani hogy a korcsmárosné a hely bezárást fontolgatja :) Pedig csak egy kis fantázia kéne :) meg némi tőke :) és fel lehetne dobni a helyet :) Na de nem prezentáltam neki terveimet :) hiszen ha valaha is kocsmát nyitok azt csak Boo-val teszem :)






 Miután aztán a lakomázás véget ért, kinyitotta kapuit a Tagore sétányon a Balatonfüredi Borhetek. S hogy a noszlopi finomságoknak legyen miben úszkálnia így ide is elnéztem. A háromlábú szék tagjai közül ezúttal Petya jelentett betont, akarom írni beteget :) így Nándi komával lazultunk a magyar coddazűrön.
 Ezúttal én voltam az idegenvezető, amit igencsak élveztem, nagyokat sétáltunk, bebarangoltuk az Arany ember tanösvényt, osztályidegenként sereztünk a Tamás-hegyen. Ízleltünk finom jányokat, akarom írni borokat, és érmét is préseltünk :)  A jó bor mellé haraptunk balatoni lángost, ittunk szőlőhiányos Dankópistát, láttunk sok szép jányt, örültünk hogy nem fagytunk meg reggel a 9 fokba (!) , és láttam egy hullócsillagot. A nyáron először és utoljára :) Kívántam is egy merészet :D ami remélem teljesülni fog :D
  A számos élmény mellett egy új kedvenc borral is gyarapodtam eme kis túra alatt. De aki a részletekre kíváncsi pillantson ide...





 A füredi túra után elérkezett az idő hogy ellőjjök a nyár utolsó patronjait, s amíg lehet kiélvezzem a napocskát, a lenge ruhákat, a fagyit és a 11-ig durmolást.  S mint tudjuk ha augusztus akkor veszprém :) ezúttal azonban egy kellemetlen esemény okán csámborogtunk el Veszprémbe, ugyanis unokatesóm töréstesztet hajtott végre magán egy görkorcsolyával. Így hát őt mentünk el meglátogatni nővéremmel. Persze útközben jól szórakoztunk :) Egyrészt itt kezdett felpörögni bennem az a bizonyos Boolondos érzés :) no meg hát mivel egy kényelmesnek mondható somlóvolán járattal utaztunk, így megragadtam az alkalmat hogy ekkézem a céget :)
  Veszprémben aztán igen bő ius murmurandiba keztem, ugyanis nővéremmel nem lehet menni :P mert megy és nem lát :D aztán ha az ember szólneki akkor még én vagyok a rossz :P :P  Mindegy végül elértünk Katához, és jól elszórakoztattuk a korházi falak között.
  Hazafelé aztán mivel kölcsön ius murmurandi visszajár, így nővérem visszaadta a kölcsönt, ugyanis ha már kimozdultunk, gondoltam hogy dobjunk be egy jópofa sört a Kapufába, és harapjunk egy velőspirítóst. Gyerekkori kedvenc :) :)
  Hát a velős kenyér igencsak finom volt, két jó nagy karéj kenyeret kaptam, így az egyiket nekiattam nővéremnek. Aki természetesen nem óhajtott velőskenyerezni :D
  Hát régen ennek az íze is jobb volt, vagy legalábbis más :) De azért az ajkai velőskenyér igen finom csemege :) Úgyhogy legközelebbi háromlábú szék összejövetelekkor is ilyet fogok habzsolni.
  A kenyerezés után, aztán nővérem is meghívott egy serre, ami hát olyan ritka mint a fehér holló :D Lényeg a lényeg hogy igen kellemes kis nap sikeredett :) Este aztán már a csomagolásé volt a főszerep, mivel másnap go kirándulni...




A következő említésre méltó történet augusztus 20-hoz kötődik, amikor is nővérem elcsábított a Somló Turistal, Zalaszentgrótra. Egy egész napos kis fürdőzés, majd vacsora, majd hazabuszozás. Derék kis nap volt az tény :) Igencsak elégedett voltam a volán szolgáltatásaival, és most nem csak az E95-ös autóbuszra gondolok ahol még "fekhőlyek is rendelkezésre álltak". Pedig mit szekáltam a Controllerek koronázatlan királynőjét hogy valami jóféle csapatszállító járgánnyal lesz az út, valami lepukkant 256-sal :)
  A volános dolgozók közül megismerkedhettem Csermák tanár úr apukájával, aki igencsak szimpatikus figura :) S bizony sör terén is lehet tőle tanácsot kérni :P Hazafelé így be is telepedtem mögé, szívni magamba egy kis életszemléletet.
 Mondjuk azt meg kell hogy jegyezzem hogy ez a Zala megye igen kies egy hely.. és hát én annyi szépjányt se láttam arra.. Viszont legalább vannak vicces településnevek, meg sukár kukoricások : )
  A strandon ismét sikerült rákocskára pirosodnom, de megismerkedhettem egy német lánycsoportal, ők elég mókásak voltak :) Az eseményről örökös emlék marad a sárkányos bölömbikás úszógumi, amin jókat szórakoztunk Petivel, meg hát az a bizonyos felvirágozás :D


  No és persze az esti vacsora, és mókázás sem volt egy utolsó... Nővérem torka igencsak porozhatott mert vagy 6 sört magába öntött :D Nekem csak 3 sikeredett :) de hát nem lehet mindig móhóskodni :)  Minden esetre meg is ragadnám itt a nyilvánosságot hogy köszönet mondjak neki hogy magával vitt :) Szóval kösz sörény :P


 
A nyár utolsó említésre méltó eseménye a Győri Bornapok voltak. Ahol is egy olyan igazán nagy arconpörgést terveztem.. amolyan évadnyitóként :) Az eseményre hivatalos volt Timi, Melcsy, Moncsi, Matyi, Petya, Bandi, Kuwi és Marci. Hát a végén a második triumvirátus  maradt :) azaz Kuwi-Marci - szerénységem.. Minden esetre igen jót mókáztunk, s bizony emlékezetes lesz a két napi fejenpörgés. A bemelegítő napon Timi és Matyi hozott leginkább izgalmakat, meg Marci aki megomlott a törésteszten :) hát ahogy a mondás is tartja repül a nehéz szék ki tudja hol áll meg :) Szerénységem a felvezető napot kihagyta, leginkább csak egy egy serrel tribológizáltam garatfékpadom.
 A második napon, a kvázi időmérőn már jobban belevettem magam a dolgokba. Nyitányként megkerestük Marci elhagyott "vezetőszárnyát" majd vettünk a srácokkal 3 üveg szölőbort, amit aztán este meg is cupákoltunk :) Faltunk egy jó kis kebapot, és megcsodáltuk a terményvásárt is :)
  Este aztán bekövetkezett az az igazi arconpörgés... s bizony úgy esett a rém eset hogy az eső elmosta a borfesztivált. :) így hát a sarki hambizosnál fogyasztottuk el itókáinkat, ahol egy kellemes kis társasággal találkoztunk, köztük külön móka volt a csövescsávó :) bár én inkább Bogira emlékszem :D
  Aztán az estéből egy igen kellemes kis móka kerekedett :) több igen kellemes kis nőszeméllyel is megismerkedtem. Hát eléggé móka volt :D amolyan igazi nyárzáró esemény..
















 S hogy milyen is volt a 2011-es nyár? Esős-meleg, sörrel és örömmel, ízzel és illattal, némi bánattal, lelki gondokkal, munkával, barátokkal, stranddal és napégéssel fűszerezett igazi nyár volt.. S bár nehezen indult, sok dolog változott az életemben, de azt kell hogy mondjam hogy jó volt.. Jó volt végre egy haverok buli szamba nyár :) Jó volt hogy igazán csak magamra kellet figyelnem, és hogy szívócsövemen kerestül habzsolhattam az életet, élvezhettem a fiatalságom és persze szabadon "szerethettem" a szebbik nemet.  Persze azért még mindig úgy vélem hogy a Nagy Ő-vel a legjobb :) de egyenlőre Ő még googlizás alatt van :D de amennyiben meglesz.. hát tudjátok akkor milyen leszek :P Na épp olyan ahogy Matyi mondaná "Dodi egy külön kategória" 
  Egy szó mint száz, ismét csak azt kell hogy mondjam hogy már most várom a következő nyarat, a meleget a lengeséged, és hogy új élményeket szerezzek :) S talán 2011 júniuásiág kitartanak az élményeim :) 
  Amolyan highlights jelleggel álljon itt a szokásos nyárzáró videó :) 






  Nektek pedig kedves olvasóim, köszönöm a türelmet, s a veletek eltöltött közös élményeket és a rendszeres figyelmet. Ahogy mondani szoktam, ezt nem lehet leírni, ezt át kell élni, ez most is így van..
Remélem mindenkinek hasonló élvezetes nyara volt/van. Én ezzel hivatalosan is elköszöntem a nyártól, s valami újba kezdek, méghozzá a Győri V évadba.
Köszönöm a türelmet, a mihamarabbi viszontolvasági legyetek jók, vigyázzatok magatokra, s élvezzétek ezt az őszies nyárutót.
A következő írásomig Sziasztok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése