2009. május 31., vasárnap

Szem előtt a szemeszter..

Az idő bizony tellik, s észbe sem kapunk s eltellik fél év. S ezalatt a fél év alatt annyi annyi minden történt mind országunkban, mind szerény kicsi életünk folyamán. S hát most itt az idő, hogy egy kicsit megálljunk, s visszarévedjünk a múltba, rímbe szedjem a félév eseményeit (lássuk be van mit lajstormba venni) s értékeljük az elmúlt szemesztert...


E
melem virtuális kalapom olvasóim előtt! A türelmesebb olvasók remélem kivárták ezt a nemes pillanatot, hogy feloldjam blogom a folytást, s elregéljem az elmúlt időszak történéseit. Persze mindezt megelőzve előszőr következik régi restanciám, a félévértékelő beszámolóm, szigoruáan szakmai szemmel :) Tehát készítsük logarlécünket, s vágjunk is bele a történetbe..

Ez a szemeszter mint mindegyik elődje mióta idő az idő egy vizsgaidőszakkal kezdődött. Persze számomra nem a téli hadjárat volt ekkor meghatározó, mert épp ekkor csöppent mit csöppent ugrott bele életembe kedvesem. Így hát a vizsgaidőszak végén az ő kegyeit kerestem lelkesen, hisz már először is nagy hatást gyakorolt rám. (persze én nem hiszek a szerelem első látásban dolgoban) Ismeretségünk gyorsan bimbózott, de azért nem voltunk könnyelműek, tudjátok csak úgy történtek a dolgok :) De ezen húrok pengetésébe nem most fogok belecsapni, hisz matematikai vénával megáldott olvasóim kiszámolhatták hogy akkor fél éve ismerem kedvesemet is. Ekképp tehát külön bejegyzést érdemel :) Akik persze különös vágyat éreznek a kezdetek történetének megismerésére, azok csemegézzenek blogomban :) Szóval térjünk is vissza a fő csapáshoz. A vizsga időszak s a félév tehát kellemesen indult, s alap járaton végigvonult rajta ez a kellemesség.

Ezt a félévet is min
t mindegyik más szemesztert, hatalmas várakozások előzték meg. Egyrészt mert mindenki kaphat egy tiszta lapot az indexben, másrészt pedig mindig új dolgokat (vagy épp előző féléves ismeretekből repetázhat) tanulhat az ember, amik olykor szakmai, olykor emberi, olykor pedig mindkettő ismereteit gyarapítják. A tárgy felvétel virrasztásos éjszakája után, a regisztrációs hét izgalmai következtek. Ekkor történt meg első s mind eddig utolsó jégre lépésem :) de szerintem jövőre ismét jégre szállok :) Remélem a társaság ismét adott lesz egy kis sör korcsolyára :) Ez is érdekes kis élmény volt, s nagyon élveztem, bár eléggé esetlen voltam :) de a jó pap is holtig tanul :) A regisztrációs hét végeztével sok minden kiderült. Például az hogy Petya mester nem folytatja tovább győri tanulmányait, s hazaköltözik, s ekkortájt véglegesült az is hogy Bandi visszaköltözik a víztorony utcába. Így hát eléggé vegyes hangulatban voltam, mert Petyát hat éve ismerem, s addig minden nap találkoztunk. Ezzel egy korszak is lezárult. S valahol az utolsó törzslakó is elhagyta a víztorony utcát. Persze Bandi visszaköltözésének örültem, mert hát legalább nem egy topacsávóval kell együtt laknom, hanem egy olyan személlyel akit ismerek :)

Az első hét mint mindig még a lelkesedéssel s a fogadalmakkal telt. Nagyon jó hangulatban jártam az órákra, s kíváncsian vártam az új tárgyaimat. Azt gondoltam hogy egyszerű kis félév lesz ez. Aztán lassan szembesültem vele hogy elérkezett a "szopó ág" A félév során nagy kedvel vártam a Szerelés és Anyagmozgatás órát, aminek később is nagy szerepe lesz :) Illetve az Alternatív járműveket. A többi tárgyhoz gyengédebb vonzalom fűzött, s az első hét után kialakultak kedvenceim is mint például a gépszerkezettan II és a Gépipari automatizálás nevezetű tárgyak. A napok hasonlóan teltek, ébredés, órák, majd délutánonként általában kedvesemmel csináltunk közös programokat. A napok kezdtek egyhangúvá válni suli szempontból. Lassan kialakultak azok az órák amire nem érdemes bemenni mert nem sok mindent tanul rajta az ember. Első körben búcsúzott hát a Munkavédelem tantárgy. Őt követte a Matek előadás, ami a tanár bácsi stílusa miatt került a listára, meg már párszor végighallgattam :) A matek előadás azonban nem teljesen sorolható a búcsúzok köré, hisz helyette lelkesen jártam Kedvesemmel és a lányokkal Gazdaság történelem előadásra. Ahova nem csak úgy beültem, hanem szorgosan jegyzeteltem :) Nagyon sok érdekes dolgot megtanultam, bár inkább csak töri része domborodott számomra :) de érdekes kis tárgy volt :) S ahogy később Gali "bátyáim" tanár úr, elejtette egyik órán: "Egy gépész és egy közgazdász diplomával bárhova el tudunk helyezkedni.." :) Azt hiszem több tárgy nem vesztette kegyemet, a többi előadás vagy érdekelt, vagy csak érdemes volt bejárni rá :) (Persze mint tudjuk az egyetemen semmi nem kötelező)

A félév rengeteg új ismerettel gyarapította ismereteimet, pl.: megtanultam pneumatikai vezérlést tervezni, megtudtam hogy miért jó az alternatív jármű, s hogy miből is áll, meg hogy hogy kell méretezni. Megtanultam raktárhelyiséget tervezni, gépszerkezettanból csapágyat választani és szilárdságilag méretezni tengelyeket meg mindenféle csavarokat, szegeket. Mechanikán immár letisztult, s érthető képet kaptam hogy miért jó nekünk a statika, s hogy nem is olyan nehéz, csak sajnos a figyelmetlenségem miatt a zh-t ismét "elszexualizáltam". Matekból is dúsúlt tudásom, bár ezeket hallomásból már mind ismerősen hangzottak, de hát örök veterán vagyok :) Szerencsére itt a zárthelyik is jól alakultak :) Aztán voltak a különféle töltelék tárgyaim, amik inkább emberi ismereteimet gyarapították, ide sorolnám a Munka védelmet és a Szociológiát. Tudjátok ezek azok a tárgyak amiket az ember alapból megcsinál, nem hiába két kreditet osztogatnak csak érte (nekünk gépészeknek:)) Itt is rengeteg ismeret anyagot szereztem például a promiszkuitásról :P meg pár paragrafust is megtanultam a munka védelmi törvények közül :) Szóval a félév eseményei szépen csordogáltak. Mindig akadt valamit csinálni. Hol kedvesemmel sétálgattunk, vagy csak teáztunk, hol Stokival söröztünk, hol pedig Bandival rendeltünk kebapot :) Mindig akadt valami mókulás. S a félév során ismét akadtak látogatóink. Hol Petya jött fel egyet nosztalgiázni, hol nővérem lepett meg hazai finomságokkal :) (amiért mindig leordítottam, de tudod az alapból jár :D nehogy azt hidd h karácsony van :P Sajnos idővel aztán ő nem nagyon jött már bulizni :S) S ha már negatívumot kell mondani a félévről, akkor azt is meg is említeném. A félévnek két nagy negatívuma volt szerintem, egyrészt hogy nővérem nem jött már heti rendszerességgel mókulni velünk, másrészt hogy a "reneszánsz" csapat is felbomlott. (legalábbis szerintem) Ez a két dolog nagyon hiányzott nekem a félév során, mert bár nővéremet általában szekáltam, de azért jó volt vele mókulni, fotózkodni. A másik nagy hiányzók a félévből Csilla, Szilvi és Rózsa voltak, akikkel a szálak szilveszter után megszakadtak, s valakiknek más dolga akadt, valaki pedig csak szimplán elindult a felnőtté válás útján, s munkába állt. De alapjáraton a félév során mindent megkaptam, ami fontos és kell egy sikeres félévhez. Kedvesem támogatása, jó baráti összejövetelek, családi támogatás, olykor noszogatás, baráti sörözések, kikapcsoló stratégia játékozás, pókerezés, olykor pedig melós napjaim is voltak. Főleg akkor mikor beköszöntött a zh szezon.

Ezúttal a zh szezon nem csak zh-kat jelentett hanem közelgett a beadandó feladatok leadása is, amit mint tudjuk nagy kedvel csinál az ember :)
Beadandó terén is sok feladat várt rám. Egyrészt gépszerktanból gyakran kényeztette minket házi feladatokkal és jegyzőkönyvekkel. Az első ezek közül a Lynetta volt, ami egy kis uj jgyakorlatnak számított, majd jött az Autóemelő dokumentációja plusz rajza, majd pedig az utolsó feladat tengelymérezési feladat. Ezeket kisebb nehezebb bukkanók során végigmelóztam, mondhatnám hogy sikerrel :) (nem gondoltam volna) A beadandók itt még nem értek véget, ugyanis Alternatív járművekből egy általunk választott témában kellet riportot készíteni. Ez eléggé macerás volt, mert megadott formai követelmények mellett kellet kutakodni, s figyelni kellet a plágium elkerülésére is :) A végén persze eléggé pofás dokumentációt sikerült ebből is összekalapálnom, s jó kis kutatómunka volt, rengeteget okosodtam az energia tárolókkal kapcsolatban. Az utolsó beadandó feladat pedig, számomra a legnehezebb, a szerelés házifeladat volt. Ahol egy általunk választott alkatrész, méret lánc elemzését, szerelési családfáját, grafikus szerelési vázlatát kellet elkészítenünk. Ezt a feladatot csak rengetegszer újrakészítettem, így rengeteg melót töltöttem vele, s a végén már a mogyellárisom tele volt a feladattal. De azt hiszem megérte, mert az biztos hogy a szerelési családfát sose fogom elfelejteni :) Szóval mondhatom hogy egy életre megjegyeztem :) A zh lapátolás többé kevésbé sikerrel zajlott, mechanikából nem sikerült csak az első zárthelyi célkitűzését teljesíteni sajnos :S.

A zárthelyik mellett, a tavasz beköszöntével megkezdődtek a labor gyakorlatok is. Ezúttal csak szerelésből volt két könnyed gyakorlat. De az elektrotechnika laborok miatt, az ember mindig fél kicsit a labor gyakorlat szó hallatán :) A tavasz beköszöntével, szívesen tartózkodtunk a szabadba, bár eléggé változékony tavasz volt :) De gyakran sétáltunk, söröztünk Hajmival vagy Bandival. S tavasszal megnézhettük Melindáék új lakását is (leánykori nevén Sakáltányát) ahol egy jó kis partyt tölthettünk el. Emelett tavasszal sokszor tanyáztam a Dózsa rakparton, Julcsinál. Kicsit hiányozni fog az a klassz kis lakás :) Főleg az ágy :) Rengeteg jóó percet töltöttem el náluk, s rengeteg finom teát is kortyoltam ott. S ha azok a falak mesélni tudnának.. :)

A tavasz egyik nagy eseménye volt a névnapozásom. Ezt nem tartom igazi ünnepnek, s rossz emlékeim is fűződnek hozzá, de ez most tényleg remek kis névnap volt. Julcsi ajándéka azóta is emlékezetessé teszi nekem :) S SzöSz és Stoki is megajándékozott egy üveg borral, s akkor kezdtük el tervezni Timi szülinapi buliját is :) Azon az estén nagyon sokat nevettünk :) A tavasz másik nagy "ünnepe" volt, a hagyományos Széchenyi napok. Ahol rengeteg mókás program volt, s az embernek az az érzése van hogy de rossz ilyenkor órára menni :) Itt szereztem magamnak egy stressz labdát :) Amivel azóta is sokat dobálózunk Bandival ha úgy akad :) A napok rohamosan teltek. S ez időtájt ismét ünnepeltünk, s ezúttal (is) a Víztorony utca adott otthont egy rendezvénynek. Ezúttal Timi 20.születésnapját ünnepeltük, egy nagyon jól sikerült bulival :) S itt is sokat nevettünk :) Szintén nagyon jóó kis rendezvény volt :) Az idő azonban lelkesen forgott a tengelye körül, s elérkeztek a második forduló zh-i. Ez egy nagyon feszült időszak az egyetemisták életében, vannak akik ilyenkor vesznek először könyvet a kezük közé (mint pl én :D), s általában mindenki azt várja hogy bárcsak vége lenne már.. A második kör sem okozott problémát, s sikersorozatom itt is tartott. Ekkor már megnyugodtam hogy talán sikeres félévet hagyok magam mögött :) Az utolsó hetek a lazítással, a bulikkal, és az elővizsgákkal és a hesszeléssel zajlottak :) Ekkor tartottuk SzöSz és Stoki születésnapját az aranyparton. Ami hasonlóan jól sikerült mint Timijé :) S azt hiszem itt is mindenki jól érezte magát :) Ahogy a félév a végéhez közeledett, eljött a várva várt vizsgajelentkezés ideje, ami mint tudjuk hasonló a tárgyfelvételhet, s Neptun Istenség ekkor tájt áll bosszút az évközben feléje se néző egyetemistákon :) ezúttal azonban a vizsgaelosztás is könnyedén ment :) S elkezdődött ez a szívünknek kedves szakasz, mikor is számot adhatunk tudásunkról, vagy épp nem tudásunkról :) S elválik a szem a korpától.. Bejegyzésem így klasszul körbe is ért, hisz a félév úgy záródik ahogy elkezdődik (vizsgaidőszakkal :D) Hát így látom én a 08/09-es tavaszi szemesztert.

Összegezve:
A félév alapvetően jeles-t kap tőlem. Azt mondom soha rosszabbat, mindenem meg volt amit szerettem volna. Beköszöntött életembe a szerelem s a boldogság, voltak nagy bulik, jó kis baráti sörözések, új barátságok szövődtek, Ádám és Roland is beilleszkedett, jegyeim is jól alakulnak (eddig :D) Szóval összeségébe mint szakmailag, mind pedig magánéletileg sokat tanultam a félév során. Tapasztaltam azt amit Big kollega úr mondott nekem "hogy egy barátnővel teljes az élet s hogy olyan dolgok tárulnak fel amikre nem is gondolna az ember.."
Sok mindent megértettem a kapcsolatok terén, s sok mindent tanultam a női lélekről. is. Emelett rengeteg magvas információt szereztem gépészeti téren, amit köszönök oktatóimnak. S ha már a köszönet nyilvánitásnál tartok, akkor megköszönöm a féléves "munkát" kedvesemnek,anyukámnak, nővéremnek, barátaimnak, oktatóimnak, szaktársaimnak. Köszönöm nekik a türelmet, az energiát, a lelki biztatást, a sok kellemes pillanatot és a felejthetetlen bulikat :), a javítási lehetőségeket. (mindenki mazsolázza ki hogy melyik vonatkozik rá ) A bejegyzésem végére pedig egy kis humormorzsát szórnék el :) Mert a napi nevetés mindenkinek kijár :) Szóval lássuk is a mókát :)

Miért ment át a csirke az úton?

ÓVÓNŐ: Hogy a másik oldalra jusson.

PLATON: A közjó érdekében.

ARISZTOTELÉSZ: Ilyen a csirkék természete, átmennek az úton.

KARL MARX: Történelmi szükségszerűségből.

SADDAM HUSSEIN: Ez példa nélküli provokáció, így feljogosítva érezzük magunkat, hogy 50 tonna ideggázt dobjunk a csirkére.

JACK NICHOLSON: Mer' kurvára át akart. Ez a kib***ott igazság.

RONALD REAGAN: Elfelejtettem...

JAMES T. KIRK: Hogy eljusson oda, ahol csirke még nem járt azelőtt...

HIPPOKRATÉSZ: A hasnyálmirigyében termelődő váladék miatt.

MARTIN LUTHER KING: Már látom azt a világot, ahol minden csirke szabadon átmehet az úton anélkül, hogy célját fel kellene fednie.

MÓZES: És leszállt Isten a mennyekből és imigyen szóla a csirkéhez: "Bizony mondom neked, kelj át az úton!" És a csirke általkelt az úton, és nagy volt az öröm a mennyekben.

FOX MULDER: Saját szemeddel láttad, ahogy átment az úton. Még hány csirkét kell látnod ahhoz, hogy elhidd ???

RICHARD M. NIXON: A csirke NEM ment át az úton.

MACHIAVELLI: Igaz, a csirke átment az úton. Ki törodik vele, hogy miért? A tény, hogy végül átjutott, igazolja minden cselekedetét.

FREUD: A puszta tény, hogy ennyire érdekel, miért ment át a csirke a túloldalra, elfojtott szexuális bizonytalanságodat tárja fel.

BILL GATES: Most fejeztük be az új Csirke Office 2000-t, amely nemcsak átmegy a túloldalra, de tojást tojik, nyilvántartja fontos iratait és kezeli a könyvelését.

BILL CLINTON: Fontos bejelentésem van. És megismétlem, hogy biztosan megértsék. Nem volt szexuális kapcsolatom azzal a csirkével. Nem volt ...

DARWIN: A csirkék, évmilliók alatt természetes kiválasztódás útján oly módon fejlődtek, amely felruházza őket a túloldalra való átkelés képességével.

EINSTEIN: Hogy most a csirke kelt át a túloldalra, vagy az út mozdult el a csirke alatt, ez viszonyítási pont kérdése.

BUDDHA: A puszta kérdés tagadja csirke mivoltodat.

ERNEST HEMINGWAY: Meghalni. Esőben.

RAMBO: Rosszul céloztam volna?

S most lezárnám a bejegyzésemet,ennyi fért volna a mai krónikába. A mihamarabbi viszontlátásig vigyázzatok magatokra, élvezzétek egymást. Legyetek jók, sziasztok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése