2010. április 4., vasárnap

Húsvéti feljegyzés

Emelem virtuális kalapom blogom olvasói előtt! Először is minden kedves olvasómnak Boldog nyúlban gazdag Húsvétot kívánnék! (Nem tudom hogy ünnepet vagy ünnepeket a helyes, így ebbe most nem megyek bele.) 
  S ha már Húsvét van álljunk itt meg egy polgári ásónyomra, s gondolkozzunk is el hogy kinek mit jelent ez az ünnep.  A húsvét már a kereszténység előtt is ünnep volt, a tavasz beköszöntének, a megtisztulás ünnepe, innen eredeztethető a nyúl is  mely egy pogány termékenység szimbólum. Mint tudjuk a Húsvét együtt járt a böjtölési időszakkal,pontosabban a negyven napos lemondással jár. Ez az időszak  amely eredeti funkciója szerint önfegyelemre és lemondásra tanított volna, ma már inkább wellness-kellék. 
A mai világban nem is engedhetjük meg magunknak, hogy heteken át egy dologra koncentráljunk, a készülődést megvehető dolgokra cseréltük, hogy minél több minden férjen az életünkbe. 
. Így hát nem csoda hogy ma már szinte senki nem tartja be a böjt időszakát.mely a húsevéstől és hithű katolikusoknak a nemi élvezetektől való tartózkodásról szól.
  
Aki becsülettel böjttől annak a Húsvét tényleg nagy ünnep, mert valljuk be nagyon nehéz kibírni a sonka nem evését, amikor azok olyan szépen vigyorognak a hűtőnkben. Persze ideig óráig megoldást jelent egy halszelet, halsaláta, vagy halas-vajas kenyér elmajszolása, de azért az ízletes sonkát nem lehet helyettesíteni. Úgyhogy maradjunk annyiban hogy a böjt egy nagyon nehéz időszak :) 
 A húsvét azonban mára már koránt sem jelenti azt amit régen. Régen ezt a napot egy több hetes készülődés előzte meg., ma csupán egy hosszú hétvége. 
  Ami általában a Nagypéntekkel kezdődik, a sonka nem evéssel eltöltött ádáz harccal, amibe még a sonka is nyerhet :) Az egyházi tartalmat most nem részletezném, úgyis mindenki tisztában van vele.

Aztán folytatódik a nagyszombati sütés főzéssel, amiben idén én is jeleskedtem, legalábbis próbáltam felmutatni magam a konyhai fronton is.  Ezúttal meglepő módon mi is rengeteg féle  édességet sütöttünk, vagyis a sütő sütött. Ez remek terepet adott családi egybegyűlésre, ilyenkor ugyanis mindenkinek megvan a feladat nálunk. Nővérem olvassa a receptet, én robotgépezek vagy mérek, anyu pedig listát ír, gyúrja a tésztát, szóval pörög mint az asszikron motor.
  Az idei sütő manufaktúra megszégyenítve a Lipóti pékség kapacitását már csütörtökön beindult, mikor is nővérem és anyu több tonna "barack"névre hallgató süteményt készítettek. Ez a süti a nevét a formája alapján kapta, mivel hasonlít a barckra :)  Erről az eseményről nem tudok beszámolni, mert nem voltam jelen, minden esetre a süti eléggé édes lett, talán az én vércukorszintem stabilizálására készült.

   Pénteken aztán újabb adag süti érkezett, ezúttal Ati nagymamája készített egy kis almás-mákos rétest, és ha már készített küldött nekünk is. Meg is ragadnám az alkalmat hogy megköszönjem neki, nagyon finom volt.
De térjünk át  illetve vissza a szombatra.. 
  Szóval szombaton  mi is nekiláttunk az alkotásnak. A listára felkerült a rókafarok, fatörzs, medvetalp.. Jah nem az 1999-ben volt-bocsi. Szóval a listára felkerült a fagyiszelet, kókuszgolyó, sonkás tekercs,  linzer. Majd miután a lista elkészült, ki is raggasztottuk az új FIDESZES hüttőmágnessel, hogy a cél lebegjen a szemünk előtt.
Így hát nekiáttunk sütni főzni. Összeségében nagyon jó hangulatban zajlott a nap, jókat röhögtünk :) 
  Végül pedig minden szépen elkészült, bár az este során ismét bebizonyosodott hogy alapagyag nélkül ne állj neki sütni. Ezt az alapszabály-szegést a sonkatekercs bánta. Bár nagyon finom lett volna, azonban sütőpappir hiányában szétfoszlott a tepsi ajján. Azért elfogyott az esti film közben :) 
  Külön büszkeség még a "rombusz" és ellenpárja alakú linzerem lett, amit pernahajder fantáziájú vendégeknek csináltam :)

   Aztán folytatódik a vasárnappal, ami az igazi ünnep. Régen ilyenkor kaptuk meg az ajándékainkat, amit általában a nyuszi némi csoki formájában a papucsunkba rejtett. Figyelmetlenségünk miatt, gyakran rá is tapicskoltunk ezekre, majd a Szent Mise után, nagyszüleinknél kereshettük meg az ajándékainkat, ezután aztán hazajöttünk, megettük a közös ebédet, majd készülődtünk a Húsvét hétfőre. Ez idén is hasonlóképp zajlott. Ezúttal a nyúl nem sok mindent hozott, mivel vállság van, másrészt pedig egyikünk sem írt a nyuszinak levelet.Így az első pontot átugorva egyből a reggelire léphetünk. A menű ezúttal is főtt tojás és főtt sonka volt, persze mellé dukáló tormával. Ezt az élvezetet aztán már nem bírtam kihagyni, így hát bő nyálcsorgás mellet rávetettem magam a táplálékra. A reggeli után aztán autóverseny nézés következett ami ismét nem sok izgalmat tartogatott. Lassan a hupikék törpikékben is több izgalom lesz mint a forma-1-ben. Míg  a futamon köröztek a versenyzők apu megtisztult a Húsvét jegyében. S felöltötte univerzális húsvéti ruháját.
  A család többi tagja pedig az ebédnél segédkezett, ami ezúttal töltötthús volt. Egyik kedvencem :) 
Délután aztán én tanulásba folytottam Kedvesem hiányát, s mivel a tengelyméretezésnek készülnie kellett, így nem nagyon foglalkozhattam mással.  Persze a nagy munkát megszakítottam itt ott egy kis kóstolással, név szerint a kókuszgolyó ízlelésével. 
  A kora délutánra pedig még az Óvakodj a törpétől c. klasszikus megnézése is belefért. Ez a film azért különleges, mert egyrészt 800 szor láttam, másrészt mert mindig előkerül a történet, arról amikor anyu és apu nézték ezt a moziban. De lehet hogy nem is ezt nézték hanem egymást :P :P
 Este aztán utolsó simitások a házon, tojásfestés, versek leporolása, kölni és vagy szóda előárkolása, s felkészülés mentálisan a hétfőre.

A hétfői locsolkodás talán az egyetlen időtálló eleme a húsvéti ünnepkörnek. Bár már azért falun is megritkult a locsolók hada.
 Régen a lányok személyre szóló tojásokat festettek a kiszemelt fiúknak, és a locsolkodás társasági eseménynek számított. Presztízskérdés volt, hogy mi kerül az asztalra, és hogy ki kit locsol meg. Ma a locsolkodást szinte csak a kislányok szeretik, a tojásfestés futószalagon történik, már ha otthon csináljuk és nem a boltban vesszük, vagy egyszerűen pénzt adunk helyette. Azonban azok a dolgok, amelyek mögött nincs munka vagy személyes tartalom, elértéktelenednek.

Persze sokfélék vagyunk, vannak akik szeretik a húsvét hétfői nedvességet, és vannak akik pokolba kinvánják a kölni illatszergyártó céhek alapítóját, meg olyanok is akadnak akik inkább elvonulnak távoli nagymamihoz, rokonokhoz elkerülve az izgatott, néha alkoholos bolondos versikélős locsolókat. 
A húsvét hétfő számomra mindig nagyon kellemes nap, sokakkal ellentétben én nagyon szeretem a húsvéti locsolást. Nem tudom pontosan miért talán az  olyan perverz anyukák miatt akik hajnali hatkor beengednek ágyban szundikáló lányukhoz, hogy azokat jól benedvesítsük, vagy talán a lányok rémült tekintete miatt, vagy talán azért mert falun nőttem fel, és ott a locsolás még mindig hagyomány.
 Szóval hétfőn előkerülnek a szódás üvegek, kölnik, s pernahajder verseim, majd elindulok s meglocsolok pár ismerőst. Délután pedig győrben folytatom a túrát :) Meglocsolom a legszebb virágot :) Neki persze külön versel készülök mindig :) A tavalyi húsvét nagyon jól sikerült kedvesemmel :)
   Aztán mint minden a húsvét is lezáródik a keddi nappal, ami a sonka és csokinyúlcsömör napja, s mellesleg szerény naptáramban csak rakottkrumpli kedd ként szerepel. (ugyanis az összegyűlt tojásokat ekkor használtuk fel.)
 
 S ha már húsvét hétfő, akkor ismét megragadom az alkalmat hogy megosszak veletek pár versikét, hogy mindenki aki még nem tette, válasszon valamit, amivel emléket állít az idei húsvétnak. Szóval igyekeztem aktualitásokat gyűjteni. De nem szaporítom tovább a szót.. Lássuk a rigmusokat.

Zöd erdőbe vótam
Adj egy sört, oszt jó van.


Szomjas vagyok! Locsolhatok?


Zöld erdőben jártam,
Berúgtam 'oszt hánytam.


Zöld erdőben jártam,
Berúgtam és hánytam.
Hirtelen rájöttem,
Itt a Húsvét, hát jöttem!
Itt állok reszketve,
Locsolni szabad-e?


Zöld erdőben jártam,
berúgtam és hánytam.
El akartam dőlni,
nesze bazmeg kölni!


Zöld erdőben jártam,
Részeg nyuszit láttam.
Le akart itatni,
Leültünk piálni.
Sokat ittunk - de nem eleget,
Hozzál sört - de ne keveset!


Jó reggelt, jó reggelt,
Gyönyörű tavasz van,
De nem ezért vigyorgok,
Hanem, mert bebasztam!

Anyám tyúkja baszott tojni,
Ezért jöttem most locsolni.
Nem kell nekem túl sok holmi,
Elég lesz a tojást hozni!

Zölderdőben jártam,
barna medvét láttam,
ott voltak a bocsok,
Szopjál le te mocsok.

Ferrarival érkeztem,
kurva nagyot fékeztem.
Okos vagyok, szép és laza,
Locsoljak, vagy húzzak haza?

Vizen ring 1 lyukas csónak,
Megfogtam a locsolómat,
Nem hagyom ki ezt a ziccert,
Te is kaphatsz 1 nagy spriccet!

Zölderdőben jártam véled
Kezem erre-arra téved
Úgy éreztem, nem vagy nedves
Meglocsolhatlak-e kedves?

Húsvétkor ez szép szokás:
Sonkák közé két tojást.

Van nálam egy kölnisüveg,
Métereset spriccel,
Mivel ilyen rakoncátlan,
Lezártam egy sliccel!


Baripina, csibepicsa, nyuszifasz,
Meglocsollak, ha a tökömre pihe-puha puszit adsz.

Gyere kislány, meglocsollak
Kedvezményes áron,
Gumi nélkül negyven rugó,
Kölnivel csak három!

Tata felől jön a gőzös
Meglocsollak, ahol szőrös.

Nem kell tovább spórolni,
megjött Gyula locsolni!

Sivatagban jár a teve
Tele van a töke vele
Nálam van a töke leve
Meglocsolhatlak-e vele?

Piros tojás, fehér nyuszi, ez mind csak maszlag!
Gyere kislány, utána megbeszéljük.

Nagy szálfák közt jártam én,
Kis virágot láttam én,
Te vagy az a virágszál,
Jön a szóda vigyázzál!!

Sűrű bokrok között megnyílt a liliom,
Így szólt az Úr Jézus, én szerelmes húgom!
Liliom virága, hervad egyik ága,
Engedelmet kérek a meglocsolásra._
Csak azért locsolom, hogy el ne hervadjon,
Szülei karja közt szépen megmaradjon.

Harangoznak húsvétra,
Leszakadt a tyúklétra,
Kezdődik a locsolás,
Nekem is jut egy tojás!

Korán reggel útra keltem,
Se nem ittam, se nem ettem,
Térdig jártam már a lábam,
Hogy öntözzem alig vártam.
Piros tojás, fehér nyuszi,
Locsolásért jár a puszi!

Kék erdőben jártam,
Zöld ibolyát láttam,
Na épp ezért megyek
Holnap a szemészetre.

Itt a Húsvét, eljött végre
A szép lányok örömére
Mert a lányok szép virágok
Illatos víz illik rájuk
Ne fuss hát el, szép virágom,
Locsolónak csók jár, három.

Illatos fű, moha, páfrány,
Meglocsollak, házisárkány.

Igaz a hír - Jézus halott!
De szagodtól feltámadott,
Olyan büdös a sok kölni,
Hogy engem meg tudsz vele ölni,
Ezért inkább nem locsolok,

Én nagy kertész legény vagyok,
Rózsavízzel vagánykodom,
Az én kölnim szuper jó,
Locsolkodni haj de jó.

Budwiser és Hoffbrau
Meglocsollak víg Frau

Kebled s szemed kerekedjen
Kezemben nemes fegyver leledz’
Mely kecsesen lengedez.
Ezzel kedvedre teszek
S nekem sem lesz kellemetlen!
Megfecskendezhetlek?

Ablakodba szállt egy fecske meglocsollak szép menyecske

Kerek erdő közepébe fogok költözni meg fogom a melleid most öntözni szabad locsolódni?

Zölderdőben piros tojás,
Ibolya meg minden,
Fogadjunk, hogy ha ott megállsz,
Eltalállak innen!

Árok partján döglött csiga,
meglocsollak hülye picsa.

Te vagy az, ki nekem maradt,
meglocsollak, dőljél hanyatt!

Nagy Dzsungelben jártam
2 nagy majmot láttam,
megakart csókolni,
szabad-e locsolni?

Ól sarkában disznó röfög meglocsollak aztán mögyök!


Zöld erdőben jártam, lejártam a lábam, már majdnem dagad, locsold meg most magad!




meglocsollak jaj de édes,
ha ki nyallak jaj de kéjes.
beléd nyalok szeretkezünk,
ha jól leszopsz, védekeztünk.
nem kell tojás nem kell pia,
inkább legyen kis orgia.
kis orgia sokat dugunk,
és közben jót locsolkodunk!!!

Nagy bánata van a tulipánnak szegfű szaga van az Ibolyának. Mszp-nél jártam Ibolyát találtam. Le volt már fizetve szavazz a fideszre!!!


Tegnapelőtt véletlen a Pentagonnál jártam,
Kisméretű felderítő vadászgépet láttam.
Könnyű volt a fegyverzete, nem tudott bombázni,
Te meg hogyha el nem szaladsz, nagyon meg fogsz ázni!

nyuszkó-muszkó én vagyok,
Hozzád bújok, muszogok.
Símítsd meg a bundámat,
Tekintsd meg a répámat.
Répám kemény mint a kő,
Vitaminban igen bő.
Szájadba is veheted,
Mohón nyeldekelheted...
Hidd el répám jó nagyon,
Meglocsollak aranyom

Locsolni jöttem nem titkolom,
Szép szokás ez így gondolom,
Múljon vizemtől a téli álom,
Bizony most én ezt kívánom!
Ha a hatás múlik is esztendőre,
Ígérem én itt leszek jövőre.
S nem adok az illendőre,
Locsolok én nyakra főre.


Locsoláskor arról szól a fáma,
Hogy minden leány örüljön máma.
Az örömöt én is csak növelni jöttem,
Mint megannyian előttem s mögöttem.
Az életről szólnak e napok,
De életvizet sajna, sehol sem kapok.
Vettem hát kristályvizet, s hoztam azt magammal,
Gondolom, ezt itt sem fogadják haraggal.
Ennek tehát illata nincsen,
De tiszta szívvel adom, ez minden.
Versem végéről nem feledhetem a kérdést,
de ide az bizony nem rímel,
Így hát külön teszem fel:
Szabad-e locsolni?

Egy éve volt húsvét,
Így emlékszem vissza,
Sok leányzó azóta is
A kölni vizet szidja.
Gondoltam hát, nem kell kölni,
Fulladjon más a szagától,
Ez a víz majd elpárolog,
Úgy bizony, magától.
Akit ezzel meglocsolok,
Nem hervad el soha,
Mert mint tudjuk, az a növényekre jellemző.
Szabad-e locsolni?


Zöld erdőben jártam,
hol az sok furcsa dolgot láttam.
Voltak ott illatfelhőben lebegő leányok,
No meg nyulak által hozott piros tojások
Sok legény kezében kölnivízzel szaladt,
S ki túl gyorsan,
Annak nadrágjában csak törött tojás maradt.
Én nem vagyok sietős, s furcsa bár a világ,
Előttem mégis itt van egy csodás virág.
Locsolással vetnék gátat az múlandóságnak,
Ha ez tettem megfelelne eme szép leánynak.

Ha tél végére kifáradnak
Mind a szép leányok,
Hova lesznek akkor
Az sok tavaszi álmok?
Néprajzból már megtanultam
Van ide megoldás:
Kútból húzott hideg vízzel
Nyakba való oltás.
A tudomány persze fejlődött azóta
Elixírünk a harmatvíz most
Már évek óta.
Ezt használom én is
Hajra, keszkenőre,
S kérdezem, tehetem-e,
Vagy maradjak dőre?

Nem vagyok én liberális,
Ezért vagyok ideális.
Szabad-e locsolni?

A szerelem meszes gödör,
Két kezemben vizes vödör!
Válság ide, válság oda,
Leöntelek, most, vagy soha!


Informatikusoknak

Zöld erdőben sose jártam
Nincs ott wifi, nincsen áram
Nincsenek csak nyuszik, pónik
Szép vagy mint a kernelpánik
Aptgeteltem neked kölnit
Majdnem egy egész ökölnyit
Használnám ha lenne driver
Locsoljon meg a MacGyver!

McDonaldsokosknak
Én kis mekis legény vagyok
BigMaceket csomagolok
Ha szétlocsolom a húslét
Nem lesz szabadnap a húsvét.
Nyugdíjasoknak
Részeg nyuszi mindjárt eldől
Meglocsollak katéterből.

Tiniknek
Zöld erdőben vok
Nyúl sül benne sok
Nagyon LOL meg xD
Lesz loccs, ne hisztizzé’



  Azonban a locsolás nem csak móka és kacagás, bizony nem árt észben tartani néhány alapvető szabályt. Például azt hogy nem mindekit kell meglocsolni ezen a napon, s hogy kik tartoznak a kivételbe, azt is megosztom veletek.
Nem mindet kell meglocsolni vízzel...

  • Van, amelyik kaktusz, szúr, és nem igényel vizet.
  • Van, amelyik rohad.
  • Van, amelyik mű.
  • Van, amelyik sósavat érdemel.
  • Van, amelyik megfojt, ha meglocsolod.
  • Van, amelyiket már túlöntözték.
  • Van, amelyik nem a tiéd.


Mivel blogfelületem mellet fut az msn is, s érdekesen mindenki azt írja ki hogy "Boldog nyulat" és vagy "Boldog nyufikát", ez aztán alapvetően felébresztette bennem Colombo felügyelőt, honnan is ered a húsvéti nyúl tojik c. legendakör. Így hát utánnajártam Elgondolkodtam azon h, mi köze lehet a nyúlnak a tojáshoz( mert ugye a nyúl nem tojik tojást).
Szóval...h is jöhetett ez a húsvéti nyúl tojást tojik dolog.
  Kiderült h többek között egy félrefordítás miatt, ugyanis németül a gyöngytyúk hasonló a nyúlhoz és hát már akkor sem tudtunk németül..Szóval mi terjesztjük a húsvéti nyuszit, tévesen.
  De mi lesz akkor a tyúkkal??? Szerencsétlen tyúk megtojja  tojást meg  minden és akkor mégis a "nyuszi tojta".Ez teljes zavar..oviban meg alsóban tuti azt hiszik a gyerekek h a nyúl(aki ugye kézzel fogható és nem beöltöztetett mint a Mikulás)tényleg tud tojást tojni.
  Ez így nem jó...Szóval: BOJKOTTÁLJUK A HÚSVÉTI NYULAT!! 
No azt hiszem egyenlőre zárom soraimat, hamarosan az elmúlt hétről tudósítok nektek, illetve nagy nagy elmaradásomat az időm nagyrészét felemésztő HuHa projektel is elszámolok. Addig is legyetek jók, minden kedves olvasómnak Boldog Húsvétot, lányok ti pedig ne is próbálkozzatok szárazak maradni, mert úgyis a nedves súrlódás a legjobb :) Szóval sok locsolót minden kedves hölgynek!
  A következő írásomig vigyázzatok magatokra, élvezzétek a tavaszt, és egymás társaságát. A mihamarabbi viszontolvasásig sziasztok.
 






 
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése